20 October 2017

Umicore verkoopt activiteit voor grote oppervlaktebehandeling aan Vital

Umicore heeft vandaag bekendgemaakt dat het haar activiteit voor indium tin oxide (ITO) sputtering targets voor grote oppervlaktebehandeling verkocht heeft aan haar joint-venturepartner First Rare Materials Co., Ltd., moedermaatschappij van de Vital Groep, een toonaangevende Chinese producent van op speciale metalen gebaseerde producten.

Als onderdeel van deze transactie verwerft First Rare Materials de volledige eigendom van Umicore Vital Thin Film Technologies Co., Ltd., de Chinese joint-venture die tot nog toe voor 60% eigendom was van Umicore en voor 40% van First Rare Materials.

Aangezien de markt van grote beeldschermen zich in grote mate naar Azië heeft verplaatst, zal de volledige productie van ITO-materialen plaatsvinden in de productiefabriek in Qingyuan (China) en zullen Umicore’s ITO-productieactiviteiten in Providence (VS) tegen eind 2017 worden stopgezet.

De kosten voor de transactie en de sluiting van de vestiging in Providence zullen worden geboekt onder niet-recurrente elementen in de tweede helft van 2017 en naar verwachting € 14 miljoen bedragen.

Informatie voor redacteurs

De ITO-activiteit produceert sputtering targets om oppervlakten onder vacuüm te bekleden met dunne films en maakte deel uit van Umicore’s Thin Film Products business unit. De activiteit Optics and Electronics, eveneens onderdeel van Thin Film Products, is geen deel van deze transactie en zal worden overgebracht naar de business unit Electro-Optic Materials met ingang van 1 januari 2018.

In lijn met haar strategie blijft Umicore haar activiteitenportefeuille herzien om voornamelijk te focussen op de ontwikkeling van haar activiteiten in de groeisectoren schone mobiliteit en recyclage.

Tag: Optics and displays

ALWAYS ON