17 January 2017

Umicore huldigt nieuwe autokatalysatorenfabriek in Thailand in

Umicore opende vandaag officieel haar nieuwe fabriek voor uitstootkatalysatoren in Rayong, Thailand. Deze fabriek zal uitstootkatalysatoren produceren voor diesel -en benzinewagens bestemd voor de Zuidoost-Aziatische markt.

De fabriek, waar meer dan 40 personen worden tewergesteld, werd gebouwd in een speciale economische zone in de buurt van Rayong, dicht bij de autofabrieken in het land. De investering stelt Umicore in staat om te voldoen aan de toenemende vraag naar autokatalysatoren in de snel groeiende Zuidoost-Aziatische markt. Door hun sterke aanwezigheid in de regio, maken de Japanse autoproducenten de meerderheid uit van de contracten voor de nieuwe fabriek. Deze Japanse klanten zullen door de Umicore Shokubai joint venture bediend worden.

Marc Watzal, Umicore plant manager, verklaarde: "Deze investering past in onze strategie om Umicore’s leiderschap in schone mobiliteit verder te ontwikkelen en onze klanten wereldwijd te bedienen. We kijken er naar uit om de samenwerking met hen verder uit te breiden in deze dynamische en snel evoluerende regio."

De katalysatoren van Umicore maken het mogelijk de luchtkwaliteit te verbeteren door schadelijke uitstoot van voertuigen om te vormen met behulp van geavanceerde katalyseprocessen. Umicore is een pionier in autokatalysatorentechnologie en produceert reeds meer dan 40 jaar autokatalysatoren. Dankzij de producten van Umicore konden al honderden miljoenen ton schadelijke stoffen in de lucht vermeden worden.

Over de automarkt in Zuidoost-Azië

De afgelopen jaren groeide Thailand uit tot het centrum van de Zuidoost-Aziatische auto-industrie. Van de 4 miljoen wagens die vorig jaar in de regio geproduceerd werden, zijn meer dan de helft geproduceerd in Thailand. De verkoop van personenwagens en lichte vrachtwagens zal naar verwachting sterk blijven groeien en de overheden in de regio pakken het probleem van de luchtkwaliteit aan, in het bijzonder in de grote steden. Thailand, bijvoorbeeld, legt momenteel een emissienorm voor personenwagens op die equivalent is aan Euro 4.

For more information

Evelien Goovaerts | +32 2 227 78 38 | evelien.goovaerts@umicore.com
Eva Behaeghe | +32 2 227 70 68 | eva.behaeghe@umicore.com

Tim Weekes | +32 473 98 49 14 | tim.weekes@umicore.com