3 December 2013

Umicore Shokubai Japan opent nieuw technisch R&D centrum voor autokatalysatoren in Tokoname City

Umicore Shokubai Japan, de joint venture van Umicore en Nippon Shokubai, huldigde vandaag haar nieuw technisch ontwikkelings- & onderzoekscentrum in in Tokoname City, Aichi Prefecture, samen met lokale en nationale regeringsvertegen-woordigers. Het nieuwe centrum beschikt over geavanceerde apparatuur voor de ontwikkeling en het testen van autokatalysatoren voor de Japanse auto-industrie.

Dit centrum stelt Umicore Shokubai Japan in staat het serviceniveau voor het testen van de volgende generatie katalysatoren verder te versterken en het aanbod voor Japanse autofabrikanten te verbreden. Hideaki Muraki, President van Umicore Shokubai Japan, becommentarieerde: "Onze katalysatoractiviteiten met Japanse autoproducenten wereldwijd verder uitbreiden is een essentieel element van onze groeistrategie. We waarderen niet alleen de steun van onze klanten, maar ook die van onze moedermaatschappijen Umicore en Nippon Shokubai."

De investering werd ondersteund door ontwikkelingssubsidies van de Japanse organisatie voor buitenlandse handel (JETRO) en de prefectuur Aichi. Het hoofdkantoor van Umicore Shokubai Japan zal ook worden overgeheveld van Tokyo naar Tokoname.

Tag: Automotive