8 May 2017

Umicore drijft productiecapaciteit voor kathodematerialen sterk op

Umicore kondigde vandaag een investeringsprogramma aan van € 300 miljoen tussen 2017 en 2019 om de productiecapaciteit voor NMC-kathodematerialen (nikkel-mangaan-kobalt) voor herlaadbare lithium-ion batterijen verder uit te breiden. NMC is de kathodemateriaaltechnologie bij uitstek voor herlaadbare batterijen gebruikt in elektrische en hybride wagens en de wereldwijde vraag neemt snel toe. De vraag naar Umicore’s NMC-materialen groeit aan een aanzienlijk sneller tempo dan de markt en de capaciteitsuitbreiding zal Umicore toelaten om aan de toenemende vraag van haar klanten te voldoen. De investering zal Umicore ook in staat stellen om de groeiende vraag naar haar gepatenteerde high energy LCO-kathodematerialen (lithiumkobaltiet) gebruikt in consumentenelektronica, te beantwoorden.

Het programma omvat verdere investeringen in Cheonan (Zuid-Korea) en Jiangmen (China) waarbij de eerste productielijnen naar verwachting in gebruik zullen genomen worden vanaf de tweede helft van 2018. Samen met de investering van € 160 miljoen die vorig jaar werd aangekondigd, zal dit leiden tot een meer dan verzesvoudiging van de totale capaciteit tegen 2020 in vergelijking met 2015.

Umicore’s NMC-kathodematerialen spelen een sleutelrol in batterijtechnologie wat betreft het verbeteren van het rijbereik en het terugdringen van de totale eigendomskost van elektrische voertuigen. Umicore’s twintig jaar lange ervaring in batterijmateriaaltechnologie, haar vroege kwalificatie voor vervoerstoepassingen, haar uitgebreide intellectuele eigendomsportefeuille en haar ongeëvenaard vermogen om op te schalen, hebben haar tot marktleider gemaakt in deze sector.

Marc Grynberg, CEO van Umicore, verklaarde: "De schaal en omvang van de investering benadrukt Umicore’s leiderschap in schone-mobiliteitsmaterialen en onze toewijding om de snelle groei van onze klanten te ondersteunen. Het schenkt voldoening dat onze strategische keuzes nu vruchten beginnen af te werpen en we zijn enthousiast over de vooruitzichten voor deze activiteit."

Marc Grynberg heeft in een telefoonconferentie  uw vragen beantwoorden. Deze conferentie is toegankelijk via deze link: http://edge.media-server.com/m/p/ganhetru

Tag: Energy

• @UmicoreGroup  May 29
    "We leverage our decades of experience in collaborating to provide our customers with innovative solutions." Read… https://t.co/WKDa8jYBMn