18 December 2017

Umicore hield ceremoniële start in Jiangmen, China

Umicore heeft vandaag in Jiangmen (China) de ceremoniële start van de werken gehouden van haar greenfield-productiesite voor kathodematerialen voor herlaadbare lithium-ion batterijen. De nieuwe site bevindt zich dichtbij Umicore's bestaande fabriek voor kathodematerialen in Jiangmen en maakt deel uit van het investeringsprogramma van € 300 miljoen dat op 8 mei 2017 werd aangekondigd. De site zal Umicore meer ruimte geven om haar productie van NMC-kathodematerialen (nikkel-mangaan-kobalt) voor elektrische en hybride wagens aanzienlijk te verhogen om aan de toenemende vraag van haar klanten te voldoen. De vraag naar Umicore’s NMC-materialen overtreft aanzienlijk de snel groeiende wereldwijde vraag naar kathodematerialen.

Marc Grynberg, CEO van Umicore zei: "We willen de snelle groei van onze klanten ondersteunen met aanzienlijke investeringen in de buurt van hun productiesites. Het schenkt voldoening om bevestiging te zien van ons leiderschap in materialen voor schone mobiliteit en we zijn enthousiast over de vooruitzichten voor ons bedrijf.”

Informatie voor redacteurs

Umicore kondigde tussen 2017 en 2019 een investeringsprogramma van € 300 miljoen aan om de productie van NMC-kathodematerialen voor herlaadbare lithium-ion batterijen verder te verhogen. Dit programma omvat verdere investeringen in Cheonan (Zuid-Korea) en Jiangmen (China). Gecombineerd met de in 2016 aangekondigde investering van € 160 miljoen, zal dit resulteren in een meer dan verzesvoudiging van de totale capaciteit tegen 2020 in vergelijking met 2015.

Tag: Energy

• @UmicoreGroup  Aug 21
    Saft CEO Ghislain Lescuyer talks about the second life of batteries and recycling of li-ion batteries. Eager to fin… https://t.co/Idsw1S6dQj
  • @UmicoreGroup  Aug 19