22 January 2019

Umicore erkend als een van de duurzaamste bedrijven ter wereld

Umicore staat in de top 10 van de 100 duurzaamste ondernemingen

Umicore is als 7de gerangschikt in de top 100 van de duurzaamste ondernemingen ter wereld voor 2019. De top 100 is een initiatief van Corporate Knights, een onderzoeksbureau dat zich op duurzaamheidsratings toelegt. Umicore is ook uitgeroepen tot de wereldwijde nummer 1 van ondernemingen die metalen produceren of transformeren en heeft daarmee als enige de top 10 van de Global 100 in 2019 heeft gehaald.

De vijftiende editie van de Global 100 analyseert 7.500 ondernemingen. Het klassement bestaat uit bedrijven uit 21 landen en alle economische sectoren, met een gezamenlijke jaaromzet van meer dan 1 miljard dollar.

Dit is de 6de keer dat Umicore in de index opgenomen is en de 5de keer dat het in de top 10 staat.

De rangschikking gebruikt schone inkomsten als maatstaf. Dit is het percentage dat afkomstig is van producten of diensten met ecologische of duidelijk gedefinieerde sociale voordelen.

Marc Grynberg, CEO van Umicore verklaart: “Ik ben zeer verheugd dat Umicore eens te meer erkend wordt als een van de duurzaamste ondernemingen ter wereld. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van onze strategie en ons bedrijfsmodel. Met onze baanbrekende technologische innovatie en onze substantiële investeringen bewijzen wij consistent ons engagement voor schone mobiliteit en recyclage."

Voor meer informatie: http://www.global100.org/

Ter attentie van de redactie

Over Corporate Knights

Corporate Knights Inc. is een onderzoeksbureau dat rangschikkingen en ratings van financiële producten gebaseerd op de duurzaamheidsprestaties van ondernemingen publiceert (het is ook de uitgever van het duurzame zakenblad Corporate Knights).

Over de Global 100 Most Sustainable Corporations in the World

De Global 100 is een jaarlijks initiatief van Corporate Knights, het bedrijf voor schoon kapitalisme. De Global 100 werd in 2005 gelanceerd en wordt jaarlijks bekendgemaakt in de marge van het Wereld Economisch Forum in Davos.

Over Umicore

Umicore is een wereldwijde materiaaltechnologie- en recyclagegroep. Umicore legt zich toe op toepassingsgebieden waar haar expertise inzake materiaalkunde, scheikunde en metallurgie een verschil maakt. Haar activiteiten zijn georganiseerd in 3 business groups: Catalysis, Energy & Surface Technologies en Recycling. Elke business group is opgedeeld in verschillende marktgerichte business units, met materialen en oplossingen die aan de top staan van nieuwe technologische ontwikkelingen en noodzakelijk zijn in het dagelijkse leven.

Umicore legt een strategische focus op materialen voor schone mobiliteit en recyclage. Haar alleroverheersende doelstelling – duurzame waarde creëren – is gebaseerd op de ambitie om materialen te ontwikkelen, te maken en te recycleren op een wijze die in overeenstemming is met haar beleidsverklaring: ‘materials for a better life’.

Umicore’s industriële en commerciële activiteiten evenals haar activiteiten met betrekking tot onderzoek & ontwikkeling zijn verspreid over de hele wereld om zo goed mogelijk op de behoeften van haar internationale klanten te kunnen inspelen. De Groep boekte in de eerste helft van 2018 een omzet van € 6,4 miljard (inkomsten van € 1,7 miljard, metaal niet inbegrepen) en stelt iets meer dan 9.800 mensen in dienst.

• @UmicoreGroup  Aug 23
    How do our #BondMakers help to create the innovative materials required to revolutionise communication technologies… https://t.co/XAhxuZ5yw8
  • @UmicoreGroup  Aug 21
    Saft CEO Ghislain Lescuyer talks about the second life of batteries and recycling of li-ion batteries. Eager to fin… https://t.co/Idsw1S6dQj