23 September 2019

Umicore kondigt samenwerking aan met LG Chem voor de bevoorrading van NMC-kathodematerialen

Umicore en LG Chem hebben een meerjarige strategische overeenkomst gesloten voor de bevoorrading van NMC- (nickel-mangaan-kobalt) kathodematerialen aan LG Chem vanuit Umicore’s fabrieken in Polen, Korea en China. De bevoorradingsovereenkomst treedt in werking vanaf 2020 en omvat een totaal volume van 125.000 ton dat over meerdere jaren zal geleverd worden. Beide bedrijven sluiten ook een technologielicentie-overeenkomst over fundamentele intellectuele-eigendomsrechten.

Deze bevoorradingsovereenkomst zal LG Chem helpen om tegemoet te komen aan de toenemende vraag naar herlaadbare lithium-ion batterijen van autofabrikanten die hun aanbod van elektrische modellen met een groter rijbereik in verschillende regio’s uitbreiden. LG Chem zal kunnen genieten van Umicore’s ervaring van bijna twee decennia in het ontwikkelen en produceren van kosten-geoptimaliseerde kathodematerialen voor een groter rijbereik, kortere oplaadtijd en een langere batterijlevensduur. Het grootste deel van de volumes onder deze overeenkomst zal aangeleverd worden vanuit Umicore’s nieuwe productiefaciliteit in Polen. Umicore zal de eerste speler zijn die haar klanten wereldwijd bevoorraadt met kathodematerialen van dezelfde kwaliteit en prestatie vanuit haar productiefabrieken in de verschillende regio’s.

De technologieovereenkomst omvat het wederzijds uitwisselen van licenties wat beide bedrijven zal toelaten hun leiderschapspositie op het vlak van intellectuele eigendomsrechten nog meer te doen gelden. Als gevolg van deze overeenkomst zullen beide bedrijven gebruiksrechten delen op een selectie van fundamentele wereldwijde patenten voor verschillende NMC-kathodematerialen van hoge kwaliteit voor gebruik in automobiel -en energieopslagtoepassingen.

Umicore ondersteunt LG Chem ook in het sluiten van haar kringloop via de recyclage van LG Chem’s productieresiduen. Beide bedrijven bespreken momenteel de voorwaarden van een langetermijnsamenwerking rond batterijrecyclage.

Deze samenwerking tussen twee leiders, elk in hun deel van de lithium-ion batterijwaardeketen, weerspiegelt hun toewijding om een wereldwijde en duurzame industriële activiteit op schaal uit te bouwen om hoogwaardige en concurrentiële lithium-ion batterijen te produceren voor de snel toenemende elektrificatie van transport.

Marc Grynberg, CEO: “Umicore is gedreven om de overgang naar elektrische mobiliteit mogelijk te maken. Deze omvangrijke overeenkomst met LG Chem is een belangrijke stap in de uitvoering van onze strategie. Dit is tevens een duidelijke erkenning van onze product -en procesexpertise en ons vermogen om aan de strenge en voortreffelijke standaarden van LG Chem op het vlak van prestatie en kwaliteit te voldoen.”

• @UmicoreGroup  Jan 17
    This week, you can check out the @solarteam_be world championship winning solar car at the #BrusselsMotorShow. We a… https://t.co/E6v3AjLREd
  • @UmicoreGroup  Jan 17
    At #UmicorePMC, we believe the best partnerships are those forged through collaboration! We work closely with our c… https://t.co/AJlNnM426o