24 October 2019

Umicore kondigt strategische overeenkomst aan met Samsung SDI voor de bevoorrading van NMC-kathodematerialen

Umicore heeft een meerjarige strategische overeenkomst gesloten met Samsung SDI voor de bevoorrading van bijna 80.000 ton aan hoogwaardige NMC- (nickel-mangaan-kobalt) kathodematerialen vanaf 2020. De kathodematerialen zullen aangeleverd worden vanuit Umicore’s fabrieken in de verschillende regio’s met het grootste deel initieel geproduceerd in Korea. De grote meerderheid van de volumes is bestemd voor transporttoepassingen en een kleiner deel voor energieopslagsystemen.

De overeenkomst biedt Samsung SDI bevoorradingszekerheid in het kader van haar snel groeiende lithium-ion batterijactiviteiten in Europa en Azië, in het bijzonder in transporttoepassingen. Samsung SDI zal tevens genieten van Umicore’s lange ervaring in het produceren van betrouwbare, hoogwaardige en complexe kathodematerialen op grote schaal met inachtneming van de strengste kwaliteits -en duurzaamheidsvereisten.

De aanzienlijke hoeveelheid toegezegde volumes onder deze overeenkomst biedt cruciale voorspelbaarheid en inzicht in de toeleveringsketen van elektrische voertuigen (‘EV’), hetgeen de EV-producenten en hun leveranciers in staat stelt om de nodige capaciteiten te plannen en ontwikkelen.

Marc Grynberg, CEO: ‘Ik ben zeer verheugd met deze overeenkomst met Samsung SDI, wat opnieuw een belangrijke stap vooruit betekent in de consistente uitvoering van onze lange-termijn groeistrategie. Het illustreert ook dat een duurzame waardeketen voor batterijen vorm begint te krijgen en het toont de toewijding van belangrijke industriële spelers om de groeiende penetratie van EV’s wereldwijd te ondersteunen.”

Samsung SDI profiel

Samsung SDI heeft twee bedrijfsdivisies: de divisie met energieoplossingen die kleine, middelgrote en grote batterijen produceert en verkoopt; en de divisie met elektrische materialen gericht op halfgeleider- en display-materialen.

Sinds de start in 2000 van de activiteiten rond herlaadbare lithium-ionbatterijen heeft Samsung SDI voortdurend productkwaliteit ontwikkeld en veiligheid gegarandeerd en de top van de wereldmarkt bereikt. Op basis van de omzet in 2010, kent Samsung SDI de grootste groei in de industrie. Als zeer hoog aangeschreven batterijproducent voor EV’s en energieopslag en met haar rijke ervaring heeft Samsung SDI op een stabiele wijze producten geleverd aan belangrijke producenten van EV’s en energieoplagsystemen.

• @UmicoreGroup  Apr 3
    Have you read #UmicorePMC’s article in @ChemistryWorld’s #EverydayChemistry supplement? Our #BondMaker, Philip Wh… https://t.co/v7MjkFXYHw
  • @UmicoreGroup  Apr 3
    Thanks to our unique closed-loop approach for rechargeable battery materials, recycled metals can be reused in the… https://t.co/lkgI8Oa8s3