Transparency notification by Vanguard International Growth Fund: Acquisition of voting securities

In accordance with article 14, § 1 of the law of 2 May 2007 on disclosure of major holdings Vanguard International Growth Fund has notified the FSMA and Umicore on 6 December 2017 that on 1 December 2017 it has crossed the statutory threshold of 3%, holding 3.02% of Umicore's shares and voting rights.

name date threshold # voting rights denominator % voting rights
Vanguard International Growth Fund 01/12/2017 6,775,231 224,000,000 3.02%
TOTAL 01/12/2017 > 3.00% 6,775,231 224,000,000 3.02%

The notification can be found here.

The chain of control has been described as follow:

The Vanguard International Growth Fund is comprised of different shareholders and no individual shareholder controls the fund.

Conformément à l’article 14. § 1 de la loi du 2 mai 2007 relative à la publicité de participations importantes. Vanguard International Growth Fund a informé la FSMA et Umicore le 6 décembre 2017 qu’au 1er décembre 2017, elle a franchi le seuil réglementaire de 3% en détenant 3,02% des actions et des droits de vote de la société Umicore.

nom date seuil # droits de vote dénominateur % droits de vote
Vanguard International Growth Fund 01/12/2017 6.775.231 224.000.000 3,02%
TOTAL 01/12/2017 > 3,00% 6.775.231 224.000.000 3,02%

La déclaration est disponible ici.

La chaîne de contrôle est décrite comme suit :

Le Vanguard International Growth Fund comprend différents actionnaires et aucun actionnaire individuel ne contrôle le fond.

In overeenstemming met artikel 14, § 1 van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen, heeft Vanguard International Growth Fund op 6 december 2017 de FSMA en Umicore te kennen gegeven dat zij op 1 december 2017 de statutaire drempel van 3% heeft overschreden en op dat ogenblik 3,02% van Umicore’s aandelen en stemrechten bezat.

naam datum drempel # stemrechten noemer % stemrechten
Vanguard International Growth Fund 01/12/2017 6.775.231 224.000.000 3,02%
TOTAAL 01/12/2017 > 3,00% 6.775.231 224.000.000 3,02%

De verklaring is hier beschikbaar.

De beschreven controleketen is de volgende:

Het Vanguard International Growth Fund bestaat uit verschillende aandeelhouders; geen enkele individuele aandeelhouder heeft zeggenschap over het fonds.