Skip to main content Skip to primary navigation

Umicore signs inaugural € 500 million sustainability-linked loan

Umicore has signed a € 500 million sustainability-linked loan (SLL), tying for the first time the Group’s funding costs to its sustainability performance and successfully refinancing its existing € 300 million syndicated credit facility.

The facility was underwritten by a pool of 13 international banks and has a five-year base tenor. It measures in particular Umicore’s progress towards its carbon neutrality and gender diversity goals.

“This inaugural sustainability-linked loan fits our commitment to our ambitious Let’s go for Zero ESG* strategy. It further extends Umicore’s funding capacity, supported by a broad group of international relationship banks.”

Filip Platteeuw, Umicore’s Chief Financial Officer

Through Umicore’s “Let’s go for Zero” strategy, launched in June 2021, the Group commits to reaching carbon neutrality in 2035, with intermediate targets to reduce its Scope 1 & 2 greenhouse gas emissions by 20% in 2025 and by 50% in 2030, and to reaching gender parity as soon as possible, with 35% of women in management by 2030.

BNP Paribas Fortis, KBC Bank and SMBC acted as coordinating Bookrunners and Mandated Lead Arrangers for the transaction, while BNP Paribas Fortis also acted as Sustainability Coordinator.

“I am proud that Umicore has chosen BNP Paribas Fortis to set up its first Sustainability Linked Loan to support its ambitions to achieve carbon neutrality and gender diversity”, says Didier Beauvois, Head of Corporate Banking & Member of the Executive Board of BNP Paribas Fortis. “This Sustainability Linked Loan is a clear example of how we and the syndicated banks we represent, intend to serve our clients for a more sustainable future."

ESG - Environmental, Social and Governance

Umicore signe un crédit inaugural lié à la durabilité de 500 millions d'euros

Umicore a signé un prêt durable (SLL) de € 500 millions, corrélant pour la première fois les coûts de financement du Groupe à des objectifs de performance durable, refinançant avec succès sa facilité de crédit syndiquée existante de € 300 millions.

La facilité a été souscrite par un groupe de 13 banques internationales et a une durée de base de cinq ans. Elle mesure notamment les progrès d'Umicore envers ses objectifs de neutralité carbone et de diversité des genres.

« Ce prêt durable inaugural s’inscrit dans le cadre de notre ambitieuse stratégie ESG* Let's go for Zero. Il élargit encore la capacité de financement d'Umicore, soutenue par un large groupe de banques relationnelles internationales. »

Filip Platteeuw, Chief Financial Officer d'Umicore

Grâce à la stratégie Let's go for Zero d'Umicore, lancée en juin 2021, le Groupe s'engage à atteindre la neutralité carbone en 2035, avec des objectifs intermédiaires de réduction de ses émissions de gaz à effet de serre périmètre 1 & 2 de 20 % en 2025 et de 50 % en 2030, et à atteindre la parité hommes-femmes dès que possible, avec 35 % de femmes au sein de la direction en 2030.

BNP Paribas Fortis, KBC Bank et SMBC ont agi en tant que coordinateurs Bookrunners and Mandated Lead Arrangers pour la transaction, tandis que BNP Paribas Fortis a également agi en tant que Sustainability Coordinator.

« Nous sommes fiers qu’Umicore ait choisi BNP Paribas Fortis » a déclaré Didier Beauvois, Head of Corporate Banking et membre du Comité exécutif de la banque. « Ce crédit à impact positif vient renforcer les ambitions d’Umicore en matière de neutralité carbone et d’égalité des genres. C’est une très belle illustration de la façon dont BNP Paribas Fortis en tant que représentant des autres banques syndiquées, peut accompagner ses clients vers un avenir plus durable. »

ESG - Environmentaux, Sociaux et de Gouvernance

Umicore ondertekent haar eerste duurzaamheidslening ter waarde van € 500 miljoen

Umicore heeft een duurzaamheidslening (SLL) ter waarde van € 500 miljoen ondertekend. Hiermee koppelt Umicore voor het eerst de financieringskosten van de Groep aan haar duurzaamheidsprestaties en herfinanciert ze met succes haar bestaande gesyndiceerde kredietfaciliteit van € 300 miljoen.

De faciliteit werd onderschreven door een pool van 13 internationale banken en heeft een basistermijn van vijf jaar. Ze meet in het bijzonder de vooruitgang van Umicore in het bereiken van haar doelstellingen met betrekking tot koolstofneutraliteit en genderdiversiteit.

"Deze inaugurele duurzaamheidslening past in ons engagement ten aanzien van onze ambitieuze ESG* strategie Let's go for Zero. Ze breidt de financieringscapaciteit van Umicore verder uit met de steun van een brede groep van internationale relatiebanken."

Filip Platteeuw, Chief Financial Officer van Umicore

Umicore streeft via haar "Let's go for Zero" strategie, die de Groep in juni 2021 lanceerde, naar het bereiken van koolstofneutraliteit in 2035. Tussentijdse doelstellingen zijn om de Scope 1 & 2 broeikasgasemissies met 20% te verminderen in 2025 en met 50% in 2030. Bovendien wil Umicore zo snel mogelijk gendergelijkheid bereiken, met 35% vrouwen in het management tegen 2030.

BNP Paribas Fortis, KBC Bank en SMBC traden op als coördinerende Bookrunners en Mandated Lead Arrangers voor de transactie, terwijl BNP Paribas Fortis ook optrad als Sustainability Coordinator.

“Ik ben er trots op dat Umicore gekozen heeft voor BNP Paribas Fortis als partner. Deze lening met een positieve impact is gekoppeld aan de duurzaamheidsdoelstellingen van Umicore en helpt hen om hun ambities op het vlak van klimaatneutraliteit en gendergelijkheid waar te maken”, zegt Didier Beauvois, Head of Corporate Banking & Member of the Executive Board of BNP Paribas Fortis. “Dit is een mooi voorbeeld van hoe wij en de gesyndiceerde banken die wij vertegenwoordigen, klanten willen begeleiden naar een duurzamere toekomst.”

*
ESG - Environmental, Social and Governance / Milieu, Maatschappij en Goed Ondernemingsbestuur

Evelien Goovaerts

VP Group Communications & IR