Umicore inaugurates new manufacturing facility for automotive catalysts in Thailand

Today Umicore officially opened its new production plant for emission control catalysts in Rayong, Thailand. The plant produces automotive catalysts for gasoline and diesel light duty vehicles, serving customers in Southeast Asia.

The plant, which operates with a team of more than 40 employees, is situated in a special economic zone near Rayong, close to automotive plants in the country. It allows Umicore to meet the increasing demand for emission control catalysts in the fast growing market of Southeast Asia. Given their extensive presence in the regional market, Japanese automotive producers make up the majority of the plant’s business. These Japanese customers will be served by the Umicore Shokubai joint venture.

Marc Watzal, Umicore plant manager, commented: “This investment supports our strategy to develop Umicore’s leadership in clean mobility and to serve our customers globally. We are looking forward to expanding our collaboration with them in this exciting and dynamic region.”

Umicore’s catalysts enable improvements to air quality by transforming harmful vehicle emissions through sophisticated catalytic processes. Umicore is a pioneer in automotive catalyst technology and has been producing emission control catalysts for over 40 years. Its products have prevented hundreds of million tonnes of harmful pollutants from being emitted into the air.

About the automotive market in Southeast Asia

In recent years Thailand has established itself as the hub of Southeast Asia’s automotive industry. Of the 4 million vehicles produced in the region last year, around half were produced in Thailand. Sales of passenger cars and light duty trucks are expected to continue their strong growth and governments in the region are working to tackle the issue of air quality, particularly in the big cities. Thailand, for example, currently imposes an automotive emission standard that is the equivalent of Euro 4.

For more information

Marjolein Scheers | +32 2 227 71 47 | Marjolein.Scheers@eu.umicore.com

Umicore a officiellement inauguré aujourd’hui à Rayong en Thaïlande son nouveau site de production de catalyseurs de réduction des émissions. L’usine produit des catalyseurs automobiles pour les véhicules légers diesel et essence et sert les clients en Asie du Sud-Est.

L'usine, qui fonctionne grâce à une équipe de plus de 40 personnes, est située dans une zone économique spéciale près de Rayong, à proximité des principales usines automobiles du pays. Elle permet à Umicore de répondre à la demande grandissante en catalyseurs de réduction des émissions sur le marché d’Asie du Sud-Est. Vu leur présence importante sur le marché régional, les constructeurs automobiles japonais constituent la majorité des clients de cette activité. Ces clients japonais seront desservis par la coentreprise Umicore Shokubai.

Marc Watzal, Plant Manager chez Umicore, a commenté : « Cet investissement supporte notre stratégie de développer le leadership d’Umicore en matière de mobilité propre et de desservir nos clients à l’échelle mondiale. Nous nous réjouissons d’accroitre notre coopération avec eux dans cette région intéressante et dynamique. »

Les catalyseurs d’Umicore permettent d’améliorer la qualité de l’air en transformant les émissions nocives des véhicules grâce à des procédés catalytiques sophistiqués. Umicore est un pionnier des technologies de catalyse automobile et produit des catalyseurs de réduction des émissions depuis plus de 40 ans. Ses produits ont permis d’éviter l’émission dans l’air de centaines de millions de tonnes de polluants.

Au sujet du marché automobile en Asie du Sud-Est

Ces dernières années, la Thaïlande est devenue le centre de l'industrie automobile en Asie du Sud-Est. Sur les 4 millions de véhicules produit dans la région l'an dernier, plus de la moitié ont été produits en Thaïlande. Les ventes de voitures et de véhicules utilitaires légers devraient continuer à croître significativement et les gouvernements de la région cherchent à solutionner le problème de la qualité de l'air, en particulier dans les grandes villes. La Thaïlande, par exemple, impose actuellement un standard d'émissions automobiles équivalent à l'Euro 4.

Pour tout complément d'information

Tim Weekes | +32 473 98 49 14 | tim.weekes@umicore.com

Umicore opende vandaag officieel haar nieuwe fabriek voor uitstootkatalysatoren in Rayong, Thailand. Deze fabriek zal uitstootkatalysatoren produceren voor diesel -en benzinewagens bestemd voor de Zuidoost-Aziatische markt.

De fabriek, waar meer dan 40 personen worden tewergesteld, werd gebouwd in een speciale economische zone in de buurt van Rayong, dicht bij de autofabrieken in het land. De investering stelt Umicore in staat om te voldoen aan de toenemende vraag naar autokatalysatoren in de snel groeiende Zuidoost-Aziatische markt. Door hun sterke aanwezigheid in de regio, maken de Japanse autoproducenten de meerderheid uit van de contracten voor de nieuwe fabriek. Deze Japanse klanten zullen door de Umicore Shokubai joint venture bediend worden.

Marc Watzal, Umicore plant manager, verklaarde: "Deze investering past in onze strategie om Umicore’s leiderschap in schone mobiliteit verder te ontwikkelen en onze klanten wereldwijd te bedienen. We kijken er naar uit om de samenwerking met hen verder uit te breiden in deze dynamische en snel evoluerende regio."

De katalysatoren van Umicore maken het mogelijk de luchtkwaliteit te verbeteren door schadelijke uitstoot van voertuigen om te vormen met behulp van geavanceerde katalyseprocessen. Umicore is een pionier in autokatalysatorentechnologie en produceert reeds meer dan 40 jaar autokatalysatoren. Dankzij de producten van Umicore konden al honderden miljoenen ton schadelijke stoffen in de lucht vermeden worden.

Over de automarkt in Zuidoost-Azië

De afgelopen jaren groeide Thailand uit tot het centrum van de Zuidoost-Aziatische auto-industrie. Van de 4 miljoen wagens die vorig jaar in de regio geproduceerd werden, zijn meer dan de helft geproduceerd in Thailand. De verkoop van personenwagens en lichte vrachtwagens zal naar verwachting sterk blijven groeien en de overheden in de regio pakken het probleem van de luchtkwaliteit aan, in het bijzonder in de grote steden. Thailand, bijvoorbeeld, legt momenteel een emissienorm voor personenwagens op die equivalent is aan Euro 4.

For more information

Tim Weekes | +32 473 98 49 14 | tim.weekes@umicore.com